Кількість
|
Вартість
|
||
|
Для всіх легкових автомобілів використовуються АКБ з номінальною напругою 12 В, що складаються з шести 2-вольтових елементів, з'єднаних в єдину батарею.
Усередині кожного елемента знаходиться електроліт - розчин сірчаної кислоти у воді. В електроліт занурені решітки зі свинцевого сплаву, в які впресовано активну речовину. У сучасних АКБ використовується сплав свинцю з сурмою і/або металевим кальцієм, що підвищують стійкість до корозії. Решітки розділені пористими ізоляторами, що запобігають короткому замиканню.
Під час під'єднання енергоспоживаючих приладів усередині батареї оксид свинцю і сірчана кислота вступають в реакцію, в результаті якої відбувається виділення енергії, а свинцеві контакти покриваються шаром сульфату свинцю. Сірка з електроліту витрачається на утворення сульфату, відсоток сірчаної кислоти в розчині знижується і акумулятор розряджається. У процесі заряджання відбувається зворотна реакція, внаслідок якої відновлюється щільність електроліту.